Etiketler

John Evans Karabağ’ın müzakere sürecine katılması için doğru zaman

ABD eski Erivan Büyükelçisi John Evans, «Ben doğrudan müzakere sürecine katılmıyorum, ancak dikkatle takip ediyorum. Sn. Warlick’e büyük saygım var. Aralarında RF Dışişleri bakanı Lavrov da olmak üzere çalışma arkadaşlarımın yürüttüğü müzakerelere ilişkin olarak, her zaman sorunun barışçı yolla çözümlenmesi gerektiğini söylüyorum. Şahsen ben Artsakh (Karabağ) Cumhuriyetinin bağımsız devlet olarak artık müzakere masasına oturması ve menfaatlerini temsil etmesi gerektiğini hep vurguluyorum. 1994 yılında imzalanan Ateşkes Anlaşması altında tam müzakereci taraf olarak Karabağ da aynı şekilde imzasını koymuştur. Karabağ’ın aynı formatla tekrar müzakere sürecine katılması ve kendi katılım payına sahip olmasının tam zamanı olduğunu sanıyorum. Sadece bu durumda ilerleme koşulları sağlanabilir» dedi.

***

Artsakh (Karabağ) Cumhuriyeti, bağımsız devlet olarak artık müzakere masasına oturmalı ve menfaatlerini temsil etmelidir. Beyan Artsakh Press’e röportaj veren ABD eski Erivan Büyükelçisi John Evans’tan geldi.

«Ben doğrudan müzakere sürecine katılmıyorum, ancak dikkatle takip ediyorum. Sn. Warlick’e büyük saygım var. Aralarında RF Dışişleri bakanı Lavrov da olmak üzere çalışma arkadaşlarımın yürüttüğü müzakerelere ilişkin olarak, her zaman sorunun barışçı yolla çözümlenmesi gerektiğini söylüyorum. Şahsen ben Artsakh (Karabağ) Cumhuriyetinin bağımsız devlet olarak artık müzakere masasına oturması ve menfaatlerini temsil etmesi gerektiğini hep vurguluyorum. 1994 yılında imzalanan Ateşkes Anlaşması altında tam müzakereci taraf olarak Karabağ da aynı şekilde imzasını koymuştur. Karabağ’ın aynı formatla tekrar müzakere sürecine katılması ve kendi katılım payına sahip olmasının tam zamanı olduğunu sanıyorum. Sadece bu durumda ilerleme koşulları sağlanabilir» dedi.

John Evans’ın Ermenistan Çocuk Fonu Delegasyonunun çalışmaları çerçevesinde Karabağ’da bulunduğunu kaydedelim.

Ermenistandan haberler - NEWS.am


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder