Etiketler

Ermeni Soykırımı gerçeğini tanıyan Ragıp Zarakolu ve Özgür Gündem’in 8 gazeteci hakkında dava açıldı

Türkiye merkezli “Özgür Gündem” haber sitesinin 9 yöneticisi hakkında 4 ayrı suçlama ile dava açıldı. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Basın Suçları Bürosu savcılarından Umut Tepe tarafından yürütülen soruşturma sonucu aralarında Ermeni Soykırımı gerçeğini kabul eden gazeteci, yazar Ragıp Zarakolu bulunduğu Özgür Gündem'in 9 yöneticisi hakkında iddianame düzenlendi. Özgür Gündem Genel Yayın Yönetmeni Bilir Kaya, İmtiyaz Sahibi Kemal Sancılı, Sorumlu Yazı İşleri Müdürü İnal Kızılkaya, eski Genel Yayın Yönetmeni Eren Keskin, Yayın Danışma Kurulu üyeleri Aslı Erdoğan, Bilge Contepe, Filiz Koçali, Necmiye Alpay ve Ragıp Zarakolu hakkında düzenlenen iddianamede şüphelilerin; 'Silahlı Terör Örgütüne Üye Olma', 'Devletin Birliğini ve Ülke Bütünlüğünü Bozma', 'Suç İşlemek Amacıyla Kurulan Örgüte Üye OImak' ve 'Terör Örgütünün Propagandasını Yapmak' suçları kapsamında cezalandırılmaları talep edildi.

İddianamede, Özgür Gündem'in terör örgütünün yayın organı olduğu, gazetede PKK ve KCK yöneticisi birçok militanın görüşlerine ve yazılarına yer verildiği kaydedildi. PKK'nın yönetim kadrosunda yer alan ve KCK Yürütme Konseyi üyesi Mustafa Karasu'nun 'Hüseyin Ali', PKK kurucularından Muzaffer Ayata'nın kendi adıyla, KCK Yürütme Konseyi Eşbaşkanı Bese Hozat kod adlı Hülya Oran'ın Bese Hozat adıyla Özgür Gündem'de yazılar kaleme aldıkları belirtildi.

İddianamede şöyle denildi; "Özgür Gündem'in terör örgütünün sözcülüğünü yaptığı, örgüt üst düzey yöneticilerinin açıklamalarını manşetten verdiği, terör örgütü ve teröristbaşı lehine başlatılan kampanyaların yandaş kitleye duyurulmasını sağladığı, örgüt elemanlarının ölüm haberlerini ikaz olarak duyurduğu, şehit olan güvenlik güçlerimize ise hakaret ettiği, Türkiye aleyhine kamuoyu oluşturacak her türlü asılsız haberleri yayınladığı, PKK'nın kanlı eylemlerini meşru gösterdiği, halkı kin ve isyana teşvik ettiği, terör örgütünün amaç/hedef/strateji ve örgütlenmesi doğrultusunda haber yaptığı tespit edilmiştir."
Kaynak:   Ermenihaber.am


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder